Czy do diesla można zamontować gaz?

W trakcie pandemii posiadacze samochodów chcą rozwiązań niedrogich i efektywnych. Myślą nad tym, czy w silniku wysokoprężnym przyda się gaz LPG. Decydując się na podobną ewentualność, trzeba rozważyć pozytywy. One zaś mogą być niższe od oczekiwanych.

Paliwo LPG w dieslu

Zastosowanie gazu ziemnego w silniku wysokoprężnym nie wydaje się już nowością. Australijczycy od wielu lat stosują taką metodę w autach roboczych. Owa technologia działa najkorzystniej w podobnych urządzeniach.

W Polsce instalacja gazowa do diesla interesuje więc przede wszystkim przedsiębiorstwa posiadające ciężarówki bądź pojazdy komunikacji zbiorowej.W osobówkach cechujących się niewielkimi przebiegami system LPG zamontowany w dieslu zwraca się raczej słabo. 

3 typy zasilania gazowego dla silnika typu diesel

Wykorzystanie w silniku wysokoprężnym instalacji gazowej właściwie w żadnym wypadku nie oznacza pracy motoru jedynie na gazie ziemnym. Co prawda istnieje podobna opcja, proponowana poprzez tak zwany program jedno paliwo, ale wiąże się ona z koniecznością przerobienia całego silnika.

Drugie rozwiązanie to system dual fuel: do komory spalania wtryskuje się ropę oraz gaz. Podczas takiej instalacji wymagane jest wyposażenie w nowe oprogramowanie komputera, który nadzoruje pracę jednostki napędowej. 

Ostatnia opcja, czyli diesel gaz, cechuje się mniejszymi nakładami finansowymi, dzięki czemu bywa dostępna dla większości kierowców. Gaz stanowi tu najwyżej trzydzieści procent mieszanki paliwowej – jednostka napędowa nie musi zatem przechodzić istotnych modyfikacji.